Tillfälligt avbrott

Den som försökte besöka denna blogg i helgen märkte att den inte var nåbar, den hade blivit blockerad av WordPress för brott mot användaravtalet. Till råga på allt hade supporten stängt fram till 1 mars. En bieffekt var dessutom att jag blev blockerad från forumen. Hjälplös var bara förnamnet. Jag mailade till alla tänkbara varianter av e-postadresser och i måndags fick jag ett mail som sa att det hela var ett misstag och att de bad om ursäkt (dock utan att specificera varför de blockerade mig från början). Slutet gott allting gott!

Anledningen till att jag valde en wordpress.com-blogg framför en wordpress.org-variant var jag ville slippa pyssla med uppdateringar mm. Efter detta så lutar det dock åt en wordpressinstallation på webhotell. Jag återkommer.

Det här inlägget postades i Om bloggen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillfälligt avbrott

  1. Om du väljer *.org får du gärna ge lite kommentarer hur det fungerar – användarvänlighet etc. har själv samma fundering och att slå ihop mina bloggar till en med olika undersidor. Dock känns det lite knepigt efter att att ha knåpat ihop 600+ (x2) inlägg på bägge och att adresserna är väl inarbetade sedan 2007.

    Magnus

  2. Johan Carlström skriver:

    Har pysslat en del med wordpress.org på jobbet och tycker att den fungerar riktigt bra. Nuförtiden görs uppdateringar enkelt med ett knapptryck och det finns möjlighet att skapa flera bloggar under samma installation (http://codex.wordpress.org/Create_A_Network). Dessutom är den ju mycket enklare att anpassa med teman och plugins.

Kommentera

